Monday, September 12, 2011

Bagaimana Nak yakinkan Prospek??

Salam bahagia salam kejayaan semua...

Erm, arini ada satu yang saya belajar... bagaimana kita nak yakinkan orang@prospek akan bisnes yang kita tawarkan.. tak kiralah jika ianya berupa barang@produk atau khidmat niaga.

Baru-baru ni saya dapat feedback positif dari kawan-kawan di facebook saya selepas saya berani buat iklan di wall saya sendiri. Alhamdulillah selepas beriklan, saya masih menyangka yang ianya tidak dapat sambutan, namun jangkaan saya silap kerana beberapa kawan-kawan saya ada yang tertarik dengan iklan bisnes saya ni. Mereka PM (personal message) saya untuk bertanyakan tentang bisnes saya.

Korang nak tahu sebab apa diorg rasa teruja dan yakin dan berminat nak join dengan saya? rupa-rupanya diorang kata sebab saya dah masuk ni, diorg rasa yakin yang bisnes saya ni benar2 baik dan diyakini.. tu yang buat diorang rasa nak join. :)

dapat tangkap tak apa point kat situ? pointnya, kita sendiri pada mulanya perlu tanamkan dan tonjolkan kreadibiliti kita , maka barulah orang akan yakin dengan apa yang kita usahakan ^___^. bila dah ada kreadibiliti baik, maka senanglah nak ajak orang bersama kita menjayakan bisnes ni.
   
apa-apa pun, yang penting, jangan amalkan sikap memaksa, kerana itu yg paling dibenci manusia lagi2 bab duit ni kan..hehe.. amalkan sikap bersederhana dan tolak ansur, terangkan perlahan-lahan bagi diorang betul2 faham dan kalau ada rezeki tu, insyaAllah tak ke mana.. insyaAllah khairan!!


Bersama Menuju Kejayaan:
Jom Kelab Jutawan! Di sinilah saya mula membina keyakinan diri dan tambah ilmu pemasaran internet serta jana wang sikit2, lama2 jadi bukit!! ^____^

credit to Bro Sujairi dan all members KJ yang byk support selama ni. Alhamdulillah, korang mmg the Best!!

note: minggu ni masyukk lagi..syukur.. :-)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service