Tuesday, September 13, 2011

Mencari Damai??

credit to Bro Ijam Photograper


Salam ceria Salam kedamaian sahabat blogger tercinta semua.. :-)

Sapa tengok Halaqah sentuhan Qalbu: mencari Damai mlm td..?? tak tengok..?? rugilahhh.. ;)

ok, tak nak cerita panjang... apa ye yang saya dapat daripadanya? meleleh jugalah airmata ni kan mendengar luahan hati yg tulus dari tetamu istimewanya tu...

Ia nya tentang penyesalan seorang bapa dan suami di atas apa yg dia perlakukan pada amanah Allah berikan padanya iaitu ahli keluarganya. isteri dan anak2nya...

Beliau seorang yg cukup berjaya di dalam kerjayanya tapi tidak berjaya dalam keluarganya.. jadi hatinya sangat tidak tenang dan mencari-cari damai di hati yg hakiki... sebab apa? beliau terlalu taksub akan kerjanya sehinggakan terabai anak dan isteri di sisi..

di dalam solatnya, tidak khusyuk, asyik memikirkan kerja, wang etc.. sehingga satu hari beliau ambil keputusan lepaskan jawatan CEO nya dan memilih keluarganya. Betapa ketika itu, bahunya terasa amat ringan dan itulah hikmahNYa Allah memberi beliau jalan yg benar. Subhanallah!

ok, apa point kat sini?? 

Dalam mengejar Dunia, Jangan sampai kita lupa dalam mengejar dan mengumpul dana untuk akhirat kita juga... Harta di dunia hanya sementara, yang tinggal hanyalah amalan kita untuk bekal kita berjumpa Al-Haliq (pencipta) kita di sana. 

Apa Guna wang yg Banyak, Tapi hati sangat Kacau.. ye kan?? 
Saya ingatkan diri saya dan sahabat2 semua.. cari wang, cari juga (kalau tak cmne nak teruskan hidup, ye tak? ) tapi solat, zakat, puasa semua jangan kita abaikan juga.. :) Moga Berkat hidup kita..amiin..

Ok, cari wang sambil Cari ilmu juga di Kelab Jutawan. Cari ilmu pun satu ibadah juga.. (^___^) peace... ~sharing is loving~ 


Note: mencari yg halal adalah fardhu buat umat islam. Don't Worry, Kelab Jutawan adalah disahkan halal..:) kalau tak halal, saya pun tolak tepi..heheh..

2 comments:

  1. biar dunia dan akhirat seimbang....

    "carilah harta seolah2 dpt idup selama2nya...
    carilah amal seolah2 akan mati esok...."

    lupa dari mana...kata2 ini...

    ReplyDelete
  2. wallpaper2free..

    setuju dgn tuan... :) xpelupa dr mana, yg penting perkongian dan pengisian itu yang benar perlu dikongsikan... :)

    mg dlm redha Ilahi...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service